Czy kampania content marketingowa może zmienić Twój biznes?

Czy kampania content marketingowa może zmienić Twój biznes?

  • Biznes
  • 27 września, 2021
  • 8 minutes read

W świecie marketingu cyfrowego nie od dziś bardzo duże znaczenie ma jakościowy i merytoryczny content. Bez względu na to, czy mowa o ogromnych korporacjach, czy też firmach z sektora MŚP, wielu przedsiębiorców sięga po kampanie content marketingowe. Czy marketing treści może trwale wpłynąć na funkcjonowanie również Twojego biznesu? Sprawdź już teraz!

 

Co to jest content marketing?

Na początku warto wyjaśnić, czym właściwie jest content marketing. Przede wszystkim, content marketing to strategia reklamowa polegająca na tworzeniu wartościowych, atrakcyjnych i unikalnych treści oraz zasobów mających na celu pozyskanie nowych klientów. Kampanie content marketingowe operują różnymi formami marketingu, a także znacząco różnią się od siebie – marketing treści powinien być dostosowany do profilu działalności firmy, założonych celów oraz charakteru i potrzeb grupy docelowej.

 

Content marketing a SEO

SEO, czyli Search Engine Optimization, to strategia polegająca na poprawieniu widoczności strony poprzez działania wzmacniające ruch organiczny (nie pochodzący z płatnych kampanii na przykład w systemie reklamowym Google). SEO i content marketing to nierozłączna para, która znacząco wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce, ruch w jej obrębie oraz wzrost konwersji. 

 

Co może zawierać kampania content marketingowa?

Kampanie content marketingowe zawierają w sobie wszystko to, co oznacza produkcję treści oraz innych zasobów. W działaniach z zakresu content marketingu można znaleźć m.in.:

    • pisanie tekstów, takich jak SEO copywriting: artykuły, poradniki, raporty, e-booki, teksty blogowe, aktualności
  • projektowanie i publikację newslettera
  • publikowanie treści w social mediach
  • projektowanie treści wizualnych, takich jak grafiki, infografiki, wideo
  • prowadzenie podcastów, webinariów, wydarzeń online

 

Dlaczego warto wybrać content marketing?

Główną zaletą content marketingu jest możliwość łatwego i bardzo efektywnego włączenia go w obszar działań SEO, a więc promocji witryny w wyszukiwarce. Dzięki pisaniu i tworzeniu wartościowych publikacji, możesz znacząco podnieść pozycję swojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że w ostatnim czasie algorytmy Google przywiązują coraz większą uwagę do jakości treści publikowanych w obrębie indeksowanych stron. Dlatego, skuteczna kampania content marketingowa powinna operować unikalnymi, oryginalnymi i przydatnymi użytkownikowi zasobami.

 

Czy marketing treści może zmienić Twój biznes?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – zdecydowanie tak! Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa, a zwłaszcza ta zoptymalizowana pod SEO, przede wszystkim:

  • podwyższy pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google
  • doprowadzi ruch do Twojej strony internetowej
  • wzmocni ekspercki wizerunek
  • wpłynie pozytywnie na postrzeganie marki, produktu lub usługi
  • poprawi relacje z klientami
  • zwiększy ilość konwersji i leadów

Zadaniem content marketingu jest przede wszystkim wzmocnienie Twojej pozycji biznesowej. 

 

Content marketing – jak i gdzie zacząć?

Działania z obszaru content marketingu możesz zrealizować samodzielnie. W sieci znajdziesz mnóstwo poradników dotyczących prowadzenia kampanii content marketingowej. Warto jednak pamiętać, że kampanie marketingu treści, zwłaszcza te zoptymalizowane pod SEO, wymagają doświadczenia, profesjonalnych narzędzi i rzetelnej wiedzy branżowej.

Jeśli chcesz osiągnąć możliwie najlepsze efekty kampanii contentowej, sięgnij po pomoc agencji interaktywnej specjalizującej się w obszarze SEO content marketingu. Wykwalifikowany specjalista ds. content marketingu zaprojektuje strategię zwiększającą ruch na Twojej stronie internetowej. Nie wiesz gdzie szukać? Sprawdź ofertę profesjonalistów z branży SEO, dla których jakość jest gwarancją skutecznych działań.

Zobacz również

Na co zwrócić uwagę kupując sprężarkę do zakładu?

Na co zwrócić uwagę kupując sprężarkę do zakładu?

Przy wyborze sprężarki do zakładu ważne jest uwzględnienie wielu czynników, które wpływają na wydajność, niezawodność i…
Na czym polega outsourcing środowiskowy? Kto może z niego skorzystać?

Na czym polega outsourcing środowiskowy? Kto może z niego skorzystać?

Pragniesz skupić się na prowadzeniu biznesu, a jednocześnie nie chcesz zaniedbywać obowiązków wynikających z prawa ochrony…
Kompresory olejowe — zasada działania i rodzaje

Kompresory olejowe — zasada działania i rodzaje

W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej kompresorom olejowym, które stanowią kluczowy element w wielu branżach przemysłowych.…